Znamy dokładny przebieg trasy szybkiej kolei
Spółka Centralny Port Komunikacyjny przedstawiła już chyba ostateczny wariant inwestorski dla odcinka Kolei Dużych Prędkości między Poznaniem, Kaliszem i Sieradzem. Jest to planowany fragment kolejowego „igreka” Warszawa – Łódź – Wrocław/ Poznań.
Planowana trasa na terenie gminy Kórnik (od strony Poznania) ma być realizowana obok istniejącej obecnie linii kolejowej w okolicach Świątniczek, by oddzielić się od niej na wysokości terminala kontenerowego w Gądkach. Następnie ma przebiegać przez las i przeciąć trasę S-11 w Robakowie za istniejącą kładką pieszo-rowerową. Dalej znów przez las Drapałka i pola uprawne na północ od Dziećmierowa. Tu pomiędzy Celestynowem i Pierzchnem od głównego przebiegu szybkiej kolei ma oddzielić się łącznica z istniejącą trasą kolejową.
Dalej projekt przebiega na północny wschód od Trzebisławek i w sąsiedztwie Dębca przecina istniejącą drogę S-11. Planowana długość odcinka Kolei Dużych Prędkości (KDP) między Poznaniem i Sieradzem to 155 km (z łącznicami w sumie ponad 220 km).
Jak wynika z harmonogramu, uruchomienie odcinka Sieradz – Poznań nastąpi już po otwarciu I etapu lotniska CPK i linii KDP Warszawa – Łódź.