Śrem szuka przewoźnika na lata

Z końcem czerwca wygasa umowa zawarta pomiędzy gminą Śrem a firmą TOTEM na świadczenie usług z zakresu komunikacji miejskiej i podmiejskiej na terenie gminy Śrem. Nowy przetarg na to zadanie został już rozpisany. Zainteresowani realizacją zadania, które będzie ważne przez 48 miesięcy od 1 lica tego roku do 30 czerwca 2026 r. muszą do 6 kwietnia złożyć swoją ofertę do zleceniodawcy.

W wymaganiach stawianych potencjalnym oferentom czytamy, że musi on posiadać zajezdnię oraz biuro obsługi klientów na terenie Śremu. Wszystkie pojazdy oferenta muszą być monitorowane i w jednakowych barwach, a wykonawca będzie musiał umieścić na przystankach rozkład jazdy.

W przetargu startować mogą firmy, które posiadają minimum cztery autobusy, w tym pojazdy niskopodłogowe. Jednocześnie UM Śrem nie określa maksymalnej liczby tychże niskopodłogowców.

Kryteria oceny to jak w większości cena, która stanowi 60 proc. Pozostałe 40 proc. punktacji stanowi wiek pojazdów.

Szacowana wartość przetargu to ponad 11,5 mln złotych.

Na terenie gminy Śrem znajduje się 17 linii autobusowych. Trzy z nich to linie miejskie, natomiast pozostałe 14 to linie podmiejskie.

Od kilku lat w gminie obowiązuje bezpłatna komunikacja miejska. Taką decyzję 28 kwietnia 2016 roku podjęła rada miejska. Z kolei przed trzema laty zasięg śremskiej komunikacji miejskiej rozszerzono o niektóre miejscowości gmin Kórnik, Krzywiń oraz Zaniemyśl.

Michał Czubak
Michał Czubak

Absolwent filologii polskiej specjalizacja dziennikarstwo na UAM w Poznaniu. Wieloletni dziennikarz prasowy i telewizyjny, który swoją przygodę z mediami zaczął jeszcze w czasach studenckich. Aktualnie stały współpracownik Tygodnia specjalizujący się głównie w tematyce aktualnych wydarzeń w regionie. Publikuje również w Tygodniku Poradniku Rolniczym oraz w serwisie naEkranie.pl.

Artykuły: 181