Kolejna próba wyłudzenia danych. Tym razem przez bank

O sprawie informuje Niebezpiecznik. Klienci różnych banków, w tym Pekao czy Santander, na swoje skrzynki mailowe otrzymują wiadomości, z których treści wynika, że karta adresata maila jest zablokowana przez bank.

fot. niebezpiecznik.pl

W wiadomości podane są instrukcje, jak można odblokować kartę. Oczywiście to oszustwo. Po wejściu w link w wiadomości kierowani jesteśmy na stronę łudząco podobną do strony banku. Tam trzeba się zalogować swoimi danymi, którymi zwykle logujemy się na konto. Ich wpisanie na powyższych stronach jest jednoznacznym z podaniem ich na tacy oszustom. Stąd już tylko jeden krok do utraty oszczędności zgromadzonych na koncie.

Jak podaje Niebezpiecznik, samo otworzenie wiadomości e-mail nie stanowi ryzyka. Wejście w link w niej zawarty również.

Michał Czubak
Michał Czubak

Absolwent filologii polskiej specjalizacja dziennikarstwo na UAM w Poznaniu. Wieloletni dziennikarz prasowy i telewizyjny, który swoją przygodę z mediami zaczął jeszcze w czasach studenckich. Aktualnie stały współpracownik Tygodnia specjalizujący się głównie w tematyce aktualnych wydarzeń w regionie. Publikuje również w Tygodniku Poradniku Rolniczym oraz w serwisie naEkranie.pl.

Artykuły: 184