Bon turystyczny. To już ostatni dzwonek!
Od sierpnia 2020 r. za pomocą bonu rodzice mogą płacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne na terenie Polski. – Do tej pory transakcje opłacone przez Wielkopolan za pośrednictwem bonu wyniosły 293 mln zł. Z puli 430 tys. przyznanych bonów aktywowano ponad 375 tys. Wciąż nieaktywnych pozostaje ponad 55 tys. – informuje Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
500 zł lub 1000 zł
Rzeczniczka przypomina także, że bon przyznawany jest na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy „Rodzina 500 plus”.
Na dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. Dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością dostaną dwa bony w wysokości 500 zł, jednak, aby otrzymać drugi, należy złożyć odpowiednie oświadczenie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – podkreśla M. Nowicka
Bon dostępny tylko na PUE
Bon turystyczny jest dostępny tylko na Platformie Usług Elektronicznych. – Aktywacja bonów jest bardzo prosta. Rodzic, który pobiera świadczenie 500 plus na dziecko taki bon ma u siebie na profilu PUE. Wystarczy wejść na swój profil, w zakładkę „ogólny”, następnie po lewej stronie ekranu odnajdziemy zakładkę „bon turystyczny”. Po kliknięciu w nią zostaniemy poproszeni o uzupełnienie niezbędnych danych kontaktowych, czyli adresu email i numer telefonu komórkowego. Po czym przechodzimy do aktywacji. Zarówno aktywacja, jak i płatność bonem turystycznym, jest bardzo prosta, nie wymaga od nas jakiś skomplikowanych czynności. Aktywować bon można w dowolnym momencie, nawet na dzień przed planowanym wyjazdem – zapewnia rzeczniczka ZUS.
Czas do 31 marca
Bon przyznawany jest w formie dokumentu elektronicznego. Ma on unikalny 16-cyfrowy numer. Nie podlega on wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Można nim płacić kilkukrotnie, aż do wyczerpania kwoty. Bon turystyczny ważny jest do końca marca tego roku. – Do tego czasu trzeba zrealizować płatność bonem, zaś sama usługa może się odbyć nawet po tej dacie – wyjaśnia M. Nowicka.
Płatności można dokonywać w podmiotach, które zarejestrowały się na liście Polskiej Organizacji Turystycznej. Ich lista jest dostępna na stronie – www.bonturystyczny.polska.travel
– Dla wszystkich, którzy mają pytania związane z funkcjonowaniem bonu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalną infolinię, czynną codziennie w godz. 7.00 – 20.00, pod numerem 22 11 22 111. Pytania można również zadawać pisząc na adres: bon@zus.pl – zachęca M. Nowicka.